2018-09-14

Grattis världen jag är här nu!

"Först var jag mest arg. Stackars mig som hade en mamma som blivit sjuk av graviditeten och som var tvungen att ligga blickstilla i en sjukhussäng dygnet runt för att bebisen inte skulle komma ut. Och pappa vars jobb var superduperjätteviktigt så han var tvungen att vara där. Om han hade varit hjärnkirurg eller stadsminister hade jag kunnat förstå det, men professor i grekisk mytologi - alltså expert på nästan tretusen år gamla gudar - hur akut kan det vara?"

Athena och hennes bröder ska bo hos farmor och farfar ett tag. Eller Biggan och Göran som de vill kallas. Barnbarn ska ju vara livets efterrätt men som Athena säger  - "Biggan och Göran gillar inte sötsaker"

Elin Eks bok: Athena - Grattis världen! Jag är här nu!" är rolig och sorglig på samma gång. En bok som blir som en vän. En bästa vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.