2017-10-10

lovad ett mirakel

En gammal man skriver ett brev.

"Till: Ljusmästaren
C/o Cirkus Mirandus
Jag måste få tala med er. Jag hoppas att ni kommer ihåg mig trots att det gått så många år sedan jag kallades till Cirkus Mirandus. Jag har aldrig kunnat glömma er. Jag heter Ephraim Tuttle och vi träffades under kriget, när jag var en liten pojke. Ni lovade mig ett mirakel. Jag vet inte hur ni ska kunna få det här brevet. Ni lovade och under alla dessa år har jag varit övertygad om att skulle jag någonsin behöva er  så skulle ni komma. Jag behöver er nu."

I samma ögonblick hundratals mil därifrån, i det tält som tillhör Mannen som bemästrar ljuset, vaknar en budbärare.

Cassie Beasleys bok Cirkus Mirandus är ett äventyr utan dess like...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.