2015-01-19

Skruvad humor

Josephine Bornebusch är nog mest känd som Mickan i TV-serien Solsidan. Nu har hon gett ut en bok: Född fenomenal. Huvudpersonen Rut är 15 år och har haft turen att just bli född fenomenal.

"Som tur är så är jag själv en blandning av hal som en ål, slug som en räv och smart som en delfin, så jag lyckas alltid hitta ett sätt att komma undan. Jag behöver inte umgås med de här dårarna och ändå är det ingen som puttar ut mig ur flocken. Jag vet inte hur det gått till, men mina klasskamrater bryr sig väl lika lite om mig som jag om dem. Så ordet klasskamrater känns ganska falskt. Alla är inte mina kamrater. Borde det inte heta något annat. Typ klassmedlemmar?"

Rut ser igenom det mesta och är rätt krass. Föräldrar, kompisar, killar och skolan. Ingen av dem lyckas lura henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.