2014-12-03

Om jag bara inte hade!





 Om jag bara inte hade! Det tänker Tilda rätt så ofta. Hon har det inte så lätt för hon råkar ut för en massa knepigt hela tiden:
"Jag vet att det låter konstigt men så är det med mig. Jättekonstigt! Jag vet inte varför just jag alltid råkar ut för en massa konstiga saker. Julia, min bästa kompis, säger att det är så för henne också men det är faktiskt inte sant. Hon råkar på sin höjd ut för att hennes hår blir lite trassligt eller något och hur farligt är det på en skala."

Om nu Tilda bara inte hade sagt att hennes pappa var astronaut! Då hade hon aldrig stulit den där tidningen, hon hade aldrig haft sönder tant Doris gamla fotografi. Hon hade inte heller tappat bort gympalärarens motorcykelhjälm.

Boken Om jag bara inte hade råkat göra pappa till astronaut är skriven av Ingelin Angerborn                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.